Nadat Dick de Graaff de MTS werktuigbouwkunde en daarna de MTS autotechniek heeft afgerond is hij begonnen met werken als automonteur bij garage H.Kreijne B.V. in Hoogland. Kees Kreijne reed in 1990 met de peugeot 205 in de toerwagenklasse op Zandvoort en deze auto werd door de monteurs in de werkplaats bij Kreijne zelf opgebouwd en onderhouden. In 1992 werd in eigen beheer de eerste peugeot 106 xsi klaargestoomd voor het circuit en in dat jaar reed Kees in de 106 en werd de 205 verhuurd aan Rob van Oostveen. Rally was al enkele jaren een hobby van Dick, nadat ene Jan van der Marel hem ooit naar een rallysprint in ’t Harde gestuurd had. Na dit bezoek aan de rallysprint besloot Dick al snel om samen met Arjan van Toor zelf mee te gaan rijden in een Simca 1000 en later in een Ford Escort RS2000. In 1992 stond er een vacature in de Amersfoortse Courant waarin diezelfde Jan van der Marel een rallymonteur zocht. Een mooie kans om van je hobby, je beroep te maken en Dick solliciteerde met succes. Jan van der Marel verhuurde de auto in 1992 aan de duitser Dieter Depping en samen met de engelse monteurs Ian en Richie heeft Dick de auto geprepareerd en de service tijdens de rally’s gedaan. Dieter Depping werd 3 keer Duits Kampioen (1992,1993,1994) en 2 keer Nederlands kampioen in 1993 en 1994 met de Ford Escort. Daarnaast verhuurde Jan regelmatig een auto aan Yves Loubet in Frankrijk en ook hier deed Dick de service.In 1995 besluit Dick om wederom bij Kreijne B.V. te gaan werken, ditmaal in de verkoop en de werkplaatsplanning. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in 1997 begint Dick zijn eigen zaak DDG Motorsports. In 1998, 1999 en 2000 werkt Dick o.a. voor Bert de Jong, Jan van der Marel en Coen Vink. 
Jan wordt samen met dochter Nancy nationaal kampioen in 1997. Coen Vink wordt in 1998 Nationaal Kampioen met de Subaru Impreza Groep A. In 2001 rijdt Coen Vink met de Renault Clio V6 het Europees kampioenschap en wordt op Zandvoort een Renault Clio ingezet voor Phil Bastiaans.

In 2001 en 2002 prepareert Dick samen met Martijn Heemstra onder de naam M.A.D. racing de Subaru WRC van Mark Breijer. Mark wint in 2002 het Internationaal Nederlands kampioenschap rally. Daarnaast runnen zij de Subaru WRC van Joost Boxoen die deelneemt aan het Belgische rallykampioenschap.In 2004 wordt samen met Gert en Jasper van de Heuvel een nieuwe Groep N Mitsubishi Lancer evo 7 ontwikkeld. De combinatie van het rijtalent van Jasper en de betrouwbare Mitsubishi blijkt een gouden formule en Jasper wordt samen met Martine Kolman Nederlands Kampioen in een groep N auto.In 2005 werkt Dick o.m. voor Rallyrent in Barneveld. Rallyrent verhuurt en onderhoud diverse mitsubishi’s onder andere aan Evert Bolderij, Erik Moree, Jaap Sinke en Michiel Eckhaus. Bernard Munster rijdt het Frans Gravelkampioenschap met een Groep A Subaru en verhuurt nog diverse Subaru’s waarvoor Dick het onderhoud doet.

In 2005 wordt er ook een pand gehuurd in Amersfoort samen met Martijn Heemstra die inmiddels onder de naam Gravity Racing 2 porsches GT3 runt die ingezet worden in de GT3 cup. In 2006 besluit Kees Kreijne om weer te gaan rijden in de Dutch Supercar Challenge. Dick en Martijn prepareren een Lotus Exige die ingezet wordt in de Sport klasse. Daarnaast rijdt Marcel Norbart ook in deze serie met de Porsche GT3. Mark van Eldik heeft de Subaru WRC van Bernard Munster gekocht en Dick geeft ondersteuning bij de preparatie en service tijdens de Nederlandse rally’s. Voor Rallyrent worden de motoren en versnellingsbakken onderhouden. Samen met Martijn is de Mitsubishi van Jan van der Marel compleet opnieuw opgebouwd en voor Bernard Munster wordt een nieuwe Subaru groep A klaargestoomd.Voor Bert Bloemendaal en Wout Hazeleger wordt in 2007 een Mitsubishi 6,5 GR. A compleet opnieuw opgebouwd. Kees Kreijne rijdt met de Lotus Exige in de Sportklasse van het Dutch Supercar Challenge naar het kampioenschap. Marcel Norbart heeft succes met de Seat Leon Supercopa en pakt een 2e plaats in de SS2.In 2008 gaan Marcel Norbart, Kees Kreijne en Wilfred Herder alle drie in een Aston Martin Vantage N24rijden in de SS1 van de Dutch Supercar Challenge. Daarnaast rijden Rogier Kroymans en Danny van Dongen in een Corvette C6 GT4R in dezelfde klasse. Dick gaat samen met Martijn van Gravity racing zorgen dat alle vier de auto´s succesvol gaan deelnemen aan de DSC. Nadat er veel geleerd is over de Aston Martins in 2008 rijden Kees Kreijne en Wilfred Herder in 2009 weer mee in de Dutch Supercar Challenge. Dit jaar in de klasse Supersport 1. Kees eindigt op een prima 4e plaats in het kampioenschap en Wilfred Herder op de 7e plek. Eind 2009 verhuist DDG Motorsports naar Amersfoort.

Who's Online

We hebben 6 gasten online

Site Login